Waarom HBO kiest voor de reguliere ontlading en Netflix kiest voor al het andere?

Netflix houdt zich aan het type spree om haar merk te beschermen en het uitzicht te vergroten.

Netflix blijft vasthouden aan haar exclusieve binge model ondanks de populariteit van verschillende streaming diensten die de kracht van wekelijkse releases omarmen. Dit impliceert dat bekende namen als Squid Game en American Primeval vaak top en dan verdwijnen net zo snel. Dit contrasteert met televisieshows op kanalen als HBO en Apple TV+, die wekenlang in de schijnwerpers blijven als gevolg van hun verspreiding.

Er is echter een rechtvaardiging voor Netflix om niet alleen te veranderen in het reguliere formaat. Het concept “all-in-one-time” is immers een belangrijk onderdeel van hun bedrijfspersoonlijkheid. Deze aanpak geeft kijkers totale controle: Geen wachten, geen kliffhangers, en een serie die perfect is in een weekend. Ons spree-model, naar onze mening, moedigt aanzienlijke betrokkenheid aan, vooral voor recentere titels. Hierdoor kunnen kijkers zich volledig onderdompelen in de verhalen waar ze van genieten. Netflix beweert dat de binge ontwerp verbetert de lijn ‘voltooiing snelheid. Volgens hun studies raken kijkers vaak geïnteresseerd in een verzameling na verschillende shows. Door gelijktijdig alle afleveringen te presenteren, kan het publiek hun betrokkenheid vergroten en ervoor kiezen om de hele tijd te kijken.

Kleine pieken en snelle onwetendheid

Luke Barnett, een kunstenaar, schrijver en maker, uitte net zijn wrok tegen deze tactiek. Hij schreef, “Het spree model is het ergste voor onze business, en adolescentie was een genie.” Er was maar één jaar discussie. televisieshows als The Pitt, White Lotus en The Studio? Elke dag bespreken individuen dat. Zijn plaats is dat de publiciteit vaak snel brandt door alles tegelijk vrij te geven.

Gerelateerd nieuws

Natuurlijk is regelmatig ontslag nodig omdat er genoeg argumenten zijn. Het creëert stress, houdt kijkers geïnteresseerd, en houdt virtuele gesprekken gaande. Het is een methode die Apple TV + houdt aan feilloos en die ook slaagt in. Ook Disney + houdt zich aan dit patroon en heeft klassiekers als Loki en The Mandalorian tot culturele evenementen gemaakt.

Het gebruik van een gezicht en binge.

Het echte probleem is of Netflix zich houdt aan het type spree omdat het beter is in het verbergen van gebreken of omdat het effectiever is. Focus kan sneller dalen zonder de tweede episode die automatisch begint en de briefing hype cyclus. Is de binge benadering een verdediging tegen de vraag of de collectie zelf krachtig genoeg is om hun eigen spanning te behouden?

<!–

Interesse om voor ons te komen schrijven? Wij zijn op naar freelance redacteuren.

–>

Serie reviewen

Plaats een reactie